Choď na obsah Choď na menu

Školy po pandémii ....

7. 3. 2021

OSN chce indoktrinova deti

  

 

 

zdroj: https://www.bcg.com/industries/education/insights

Technologické zmeny: potrebné nové zručnosti, nové spôsoby učenia sa

Nové technológie, ako napríklad pokročilá robotika, 3D tlač a AI, vedú k novým pracovným miestam; 85% pracovných miest, ktoré dnešní študenti budú robiť v roku 2030, ešte nebolo vynájdených. Tieto nové pracovné miesta budú vyžadovať širšiu škálu zručností, ako tie, ktoré momentálne vyučujeme v našich učebniach....

Tri kľúčové medzery v systéme, ktoré treba prekonať:

Musíme prekonať tri kľúčové medzery v globálnom ekosystéme vzdelávania, aby sme zabezpečili prístup všetkých študentov k vysokokvalitnému vzdelávaniu, ktoré ich pripraví na budúcnosť:

  • Perspektívna medzera. Musíme zmeniť spôsob, akým premýšľame o tom, kedy a kde sa učenie deje. Dnešný vzdelávací ekosystém je primárne zameraný na učenie sa v školách - od materskej školy po vysokú školu - namiesto nepretržitého procesu, ktorý siaha od narodenia cez viacnásobnú kariéru.

  • Rozdiel v schopnostiach. Musíme transformovať, ako a čo sa učíme. Iba vrecká systému učia zručnosti potrebné na pracovisku 21. storočia. Okrem toho je dnes prednáškové vzdelávanie primárnym spôsobom výučby, a to aj napriek dostupnosti nových a inovatívnych technológií.

  • Agility Gap. Musíme prehodnotiť, ako podporujeme učenie. Napriek mnohým reformným snahám zostáva vzdelávací sektor jedným z najťažších na uskutočnenie udržateľných miestnych a systémových zmien. Musíme vytvoriť systémy, ktoré reagujú na meniace sa kontexty a sú zapojené do neustáleho zlepšovania. 

 

 
 
 

zdroj: https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=sk&u=https://www.bcg.com/industries/education/insights%23future-of-education

Podľa novej správy Svetového ekonomického fóra s názvom Nová vízia pre vzdelávanie: Podpora sociálneho a emočného učenia pomocou technológie , ktorú napísala v spolupráci s BCG, vzdelávacia technológia môže pomôcť vyriešiť túto a ďalšie kľúčové bariéry podpory SEL a zároveň dopĺňať a rozširovať skúsenosti s učením detí.  . Vzdelávacia technológia môže prispôsobiť vzdelávanie, zapojiť neaktívnych, doplniť dianie v triede, rozšíriť vzdelávanie mimo triedy a poskytnúť prístup k učeniu študentom, ktorí by inak nemali dostatočné vzdelávacie príležitosti.

Komplexná reforma

Na identifikáciu oblastí na zlepšenie a vypracovanie cestovnej mapy pre implementáciu použil tím inštruktážny systém BCG s uzavretou slučkou. Tento holistický prístup zosúlaďuje vzdelávacie ciele, štandardy, učebné osnovy, hodnotenia, intervencie a profesionálny rozvoj tak, aby umožňoval neustále zlepšovanie výučby aj výsledkov študentov.

Škola chcela vytvoriť komplexný program reforiem vrátane vytvorenia digitálneho vzdelávacieho modelu založeného na individuálnom vyučovaní a učení. Takýto model by študentom umožnil neobmedzené možnosti používať svoje vlastné tablety a notebooky na učenie kedykoľvek a kdekoľvek. 

Zavedenie technológie bolo iba východiskovým bodom. Škola tiež spôsobila revolúciu v triede začlenením riadenia zmien a spoliehaním sa na štyri kľúčové stavebné prvky efektívneho prostredia e-vzdelávania:

  • Vytvorte spoločnú víziu výučby a učenia sa . Všetky zúčastnené strany musia pochopiť, ako vyzerá kvalitná výučba a ako môžu pomôcť technológie. Táto spoločná vízia a poslanie - sprevádzané jasnými štandardmi a zodpovednosťou - slúžili ako pruberový kameň pre školy v Rijáde, keď začala realizovať počítačový program „one-to-one“.

  • Budovať vedenie a kapacitu učiteľov . Vedúci škôl priniesli vedúcich trénerov, aby radili administrátorom a odborným učiteľom o stratégii v obraze a o každodenných výzvach. Vytvorili tiež sériu príležitostí na profesionálny rozvoj, aby sa učitelia mohli naučiť, ako splniť požiadavky na výučbu a učenie v prostredí bohatom na technológie.

  • Vytvorte robustnú technologickú infraštruktúru . Rijádske školy investovali do základnej siete s vysokorýchlostným bezdrôtovým pripojením na internet; interoperabilné výpočtové zariadenia; kvalitný a pútavý digitálny vzdelávací obsah; a systém riadenia učenia, ktorý zaisťuje, že študenti a učitelia zostanú zapojení. Taktiež vytvoril jedinečný mentorský program vedený študentmi, ktorý má v učebni poskytovať technickú podporu v prvej línii.

  • Vypracovať podporné politiky a partnerstvá . Škola vytvorila štruktúru riadenia; politiky v oblasti používania internetu, kybernetickej bezpečnosti a digitálneho občianstva; metriky a hodnotenia na meranie výsledkov; zdroje dlhodobého financovania; a priemyselné partnerstvá s miestnymi dodávateľmi.

 

Aj keď je jeho program e-vzdelávania zavedený iba krátko, Rijádske školy sa už spomínajú ako popredný globálny model využívania technológií.

Škola si rýchlo uvedomila významné zlepšenie zapojenia a dochádzky študentov. V prvom kole hodnotenia tiež 95% všetkých učiteľov splnilo minimálne štandardy pre integráciu technológií do triedy a osoby, ktoré sa osvojili v ranom veku, slúžili ako inštruktori pre ďalších učiteľov a pôsobili ako katalyzátory zmien.

 

 

https://x5mkh4rlh2melsurks3ef5za74--www-bcg-com.translate.goog/industries/education/old-school-methods-elearning

Od metód starej školy po e-learning novej generácie

Školy v Rijáde v Saudskej Arábii využili vyučovací systém s uzavretým cyklom na transformáciu z tradičnej školy perom a papierom na technologického lídra 21. storočia v oblasti vzdelávania.

Na škole v Rijáde, ktorá je súkromnou školou v Saudskej Arábii, osemročné dievča počíta tabuľky násobenia pomocou interaktívneho programu, ktorý jej kladie čoraz ťažšie otázky, keď preukazuje vyššiu úroveň úspechu. Desaťročný chlapec pripravuje cez chodbu krátke video, v ktorom vysvetlí, ako fungujú automobilové airbagy. 

Vďaka tak bohatému prostrediu notebookov, tabletov, interaktívnych tabúľ, softvéru pre spoluprácu a multimediálnych technológií sa dá len ťažko uveriť, že len o rok skôr sa títo študenti spoliehali iba na ceruzky, učebnice a prednášky učiteľov. 

Úradníci školy mali víziu vstúpiť do novej éry excelentnosti vo vzdelávaní a vytvoriť si budúcich vodcov pre Saudské Arábie (KSA). Požiadali BCG, aby pomohla vytvoriť plán na rýchlu transformáciu kultúry, učebných osnov, náboru a ďalších prevádzkových procesov školy.

Komplexná reforma

Na identifikáciu oblastí na zlepšenie a vypracovanie cestovnej mapy pre implementáciu použil tím inštruktážny systém BCG s uzavretou slučkou. Tento holistický prístup zosúlaďuje vzdelávacie ciele, štandardy, učebné osnovy, hodnotenia, intervencie a profesionálny rozvoj tak, aby umožňoval neustále zlepšovanie výučby aj výsledkov študentov.

Škola chcela vytvoriť komplexný program reforiem vrátane vytvorenia digitálneho vzdelávacieho modelu založeného na individuálnom vyučovaní a učení. Takýto model by študentom umožnil neobmedzené možnosti používať svoje vlastné tablety a notebooky na učenie kedykoľvek a kdekoľvek. 

Zavedenie technológie bolo iba východiskovým bodom. Škola tiež spôsobila revolúciu v triede začlenením riadenia zmien a spoliehaním sa na štyri kľúčové stavebné prvky efektívneho prostredia e-vzdelávania:

  • Vytvorte spoločnú víziu výučby a učenia sa . Všetky zúčastnené strany musia pochopiť, ako vyzerá kvalitná výučba a ako môžu pomôcť technológie. Táto spoločná vízia a poslanie - sprevádzané jasnými štandardmi a zodpovednosťou - slúžili ako prubířský kameň pre školy v Rijáde, keď začala realizovať počítačový program „one-to-one“.
  • Budovať vedenie a kapacitu učiteľov . Vedúci škôl priniesli vedúcich trénerov, aby radili administrátorom a odborným učiteľom o stratégii v obraze a o každodenných výzvach. Vytvorili tiež sériu príležitostí na profesionálny rozvoj, aby sa učitelia mohli naučiť, ako splniť požiadavky na výučbu a učenie v prostredí bohatom na technológie.
  • Vytvorte robustnú technologickú infraštruktúru . Rijádske školy investovali do základnej siete s vysokorýchlostným bezdrôtovým pripojením na internet; interoperabilné výpočtové zariadenia; kvalitný a pútavý digitálny vzdelávací obsah; a systém riadenia učenia, ktorý zaisťuje, že študenti a učitelia zostanú zapojení. Taktiež vytvoril jedinečný mentorský program vedený študentmi, ktorý má v triede poskytovať technickú podporu na prvom mieste.
  • Vypracovať podporné politiky a partnerstvá . Škola vytvorila štruktúru riadenia; politiky v oblasti používania internetu, kybernetickej bezpečnosti a digitálneho občianstva; metriky a hodnotenia na meranie výsledkov; zdroje dlhodobého financovania; a priemyselné partnerstvá s miestnymi dodávateľmi.
 
 
  • TA3   Pripravovaný systém digitalizácie má pomôcť s online výučbou Covid-19 výrazne ovplyvnil fungovanie škôl, no vyzerá to tak, že sa už postupne dostávame k tomu, že sa žiaci vrátia do tried. Nie každý, keďže je to dobrovoľné, a tak namiesto prítomnosti svojho dieťaťa v triede montujú niektorí rodičia do tried vlastnú webovú kameru, aby dieťa vyučovanie aspoň sledovalo.

skola.jpg

 

VZDELÁVANIE KU GLOBÁLNEMU OBČIANSTVU ! Prvé zasadnutie Rady vlády SR pre Agendu 2030 pre udržateľný rozvoj, 12. 12. 2017 

OSN chce indoktrinovať deti