Školy po pandémii ....
OSN chce indoktrinova deti
zdroj: https://www.bcg.com/industries/education/insights
Technologické zmeny: potrebné nové zručnosti, nové spôsoby učenia sa
Nové technológie, ako napríklad pokročilá robotika, 3D tlač a AI, vedú k novým pracovným miestam; 85% pracovných miest, ktoré dnešní študenti budú robiť v roku 2030, ešte nebolo vynájdených. Tieto nové pracovné miesta budú vyžadovať širšiu škálu zručností, ako tie, ktoré momentálne vyučujeme v našich učebniach....
Tri kľúčové medzery v systéme, ktoré treba prekonať:
Musíme prekonať tri kľúčové medzery v globálnom ekosystéme vzdelávania, aby sme zabezpečili prístup všetkých študentov k vysokokvalitnému vzdelávaniu, ktoré ich pripraví na budúcnosť:
-
Perspektívna medzera. Musíme zmeniť spôsob, akým premýšľame o tom, kedy a kde sa učenie deje. Dnešný vzdelávací ekosystém je primárne zameraný na učenie sa v školách - od materskej školy po vysokú školu - namiesto nepretržitého procesu, ktorý siaha od narodenia cez viacnásobnú kariéru.
-
Rozdiel v schopnostiach. Musíme transformovať, ako a čo sa učíme. Iba vrecká systému učia zručnosti potrebné na pracovisku 21. storočia. Okrem toho je dnes prednáškové vzdelávanie primárnym spôsobom výučby, a to aj napriek dostupnosti nových a inovatívnych technológií.
-
Agility Gap. Musíme prehodnotiť, ako podporujeme učenie. Napriek mnohým reformným snahám zostáva vzdelávací sektor jedným z najťažších na uskutočnenie udržateľných miestnych a systémových zmien. Musíme vytvoriť systémy, ktoré reagujú na meniace sa kontexty a sú zapojené do neustáleho zlepšovania.
Podľa novej správy Svetového ekonomického fóra s názvom Nová vízia pre vzdelávanie: Podpora sociálneho a emočného učenia pomocou technológie , ktorú napísala v spolupráci s BCG, vzdelávacia technológia môže pomôcť vyriešiť túto a ďalšie kľúčové bariéry podpory SEL a zároveň dopĺňať a rozširovať skúsenosti s učením detí. . Vzdelávacia technológia môže prispôsobiť vzdelávanie, zapojiť neaktívnych, doplniť dianie v triede, rozšíriť vzdelávanie mimo triedy a poskytnúť prístup k učeniu študentom, ktorí by inak nemali dostatočné vzdelávacie príležitosti.
Komplexná reforma
Na identifikáciu oblastí na zlepšenie a vypracovanie cestovnej mapy pre implementáciu použil tím inštruktážny systém BCG s uzavretou slučkou. Tento holistický prístup zosúlaďuje vzdelávacie ciele, štandardy, učebné osnovy, hodnotenia, intervencie a profesionálny rozvoj tak, aby umožňoval neustále zlepšovanie výučby aj výsledkov študentov.
Škola chcela vytvoriť komplexný program reforiem vrátane vytvorenia digitálneho vzdelávacieho modelu založeného na individuálnom vyučovaní a učení. Takýto model by študentom umožnil neobmedzené možnosti používať svoje vlastné tablety a notebooky na učenie kedykoľvek a kdekoľvek.
Zavedenie technológie bolo iba východiskovým bodom. Škola tiež spôsobila revolúciu v triede začlenením riadenia zmien a spoliehaním sa na štyri kľúčové stavebné prvky efektívneho prostredia e-vzdelávania:
-
Vytvorte spoločnú víziu výučby a učenia sa . Všetky zúčastnené strany musia pochopiť, ako vyzerá kvalitná výučba a ako môžu pomôcť technológie. Táto spoločná vízia a poslanie - sprevádzané jasnými štandardmi a zodpovednosťou - slúžili ako pruberový kameň pre školy v Rijáde, keď začala realizovať počítačový program „one-to-one“.
-
Budovať vedenie a kapacitu učiteľov . Vedúci škôl priniesli vedúcich trénerov, aby radili administrátorom a odborným učiteľom o stratégii v obraze a o každodenných výzvach. Vytvorili tiež sériu príležitostí na profesionálny rozvoj, aby sa učitelia mohli naučiť, ako splniť požiadavky na výučbu a učenie v prostredí bohatom na technológie.
-
Vytvorte robustnú technologickú infraštruktúru . Rijádske školy investovali do základnej siete s vysokorýchlostným bezdrôtovým pripojením na internet; interoperabilné výpočtové zariadenia; kvalitný a pútavý digitálny vzdelávací obsah; a systém riadenia učenia, ktorý zaisťuje, že študenti a učitelia zostanú zapojení. Taktiež vytvoril jedinečný mentorský program vedený študentmi, ktorý má v učebni poskytovať technickú podporu v prvej línii.
-
Vypracovať podporné politiky a partnerstvá . Škola vytvorila štruktúru riadenia; politiky v oblasti používania internetu, kybernetickej bezpečnosti a digitálneho občianstva; metriky a hodnotenia na meranie výsledkov; zdroje dlhodobého financovania; a priemyselné partnerstvá s miestnymi dodávateľmi.
Aj keď je jeho program e-vzdelávania zavedený iba krátko, Rijádske školy sa už spomínajú ako popredný globálny model využívania technológií.
Škola si rýchlo uvedomila významné zlepšenie zapojenia a dochádzky študentov. V prvom kole hodnotenia tiež 95% všetkých učiteľov splnilo minimálne štandardy pre integráciu technológií do triedy a osoby, ktoré sa osvojili v ranom veku, slúžili ako inštruktori pre ďalších učiteľov a pôsobili ako katalyzátory zmien.
https://x5mkh4rlh2melsurks3ef5za74--www-bcg-com.translate.goog/industries/education/old-school-methods-elearning
Od metód starej školy po e-learning novej generácie
Na škole v Rijáde, ktorá je súkromnou školou v Saudskej Arábii, osemročné dievča počíta tabuľky násobenia pomocou interaktívneho programu, ktorý jej kladie čoraz ťažšie otázky, keď preukazuje vyššiu úroveň úspechu. Desaťročný chlapec pripravuje cez chodbu krátke video, v ktorom vysvetlí, ako fungujú automobilové airbagy.
Vďaka tak bohatému prostrediu notebookov, tabletov, interaktívnych tabúľ, softvéru pre spoluprácu a multimediálnych technológií sa dá len ťažko uveriť, že len o rok skôr sa títo študenti spoliehali iba na ceruzky, učebnice a prednášky učiteľov.
Úradníci školy mali víziu vstúpiť do novej éry excelentnosti vo vzdelávaní a vytvoriť si budúcich vodcov pre Saudské Arábie (KSA). Požiadali BCG, aby pomohla vytvoriť plán na rýchlu transformáciu kultúry, učebných osnov, náboru a ďalších prevádzkových procesov školy.
Komplexná reforma
Na identifikáciu oblastí na zlepšenie a vypracovanie cestovnej mapy pre implementáciu použil tím inštruktážny systém BCG s uzavretou slučkou. Tento holistický prístup zosúlaďuje vzdelávacie ciele, štandardy, učebné osnovy, hodnotenia, intervencie a profesionálny rozvoj tak, aby umožňoval neustále zlepšovanie výučby aj výsledkov študentov.
Škola chcela vytvoriť komplexný program reforiem vrátane vytvorenia digitálneho vzdelávacieho modelu založeného na individuálnom vyučovaní a učení. Takýto model by študentom umožnil neobmedzené možnosti používať svoje vlastné tablety a notebooky na učenie kedykoľvek a kdekoľvek.
Zavedenie technológie bolo iba východiskovým bodom. Škola tiež spôsobila revolúciu v triede začlenením riadenia zmien a spoliehaním sa na štyri kľúčové stavebné prvky efektívneho prostredia e-vzdelávania:
- Vytvorte spoločnú víziu výučby a učenia sa . Všetky zúčastnené strany musia pochopiť, ako vyzerá kvalitná výučba a ako môžu pomôcť technológie. Táto spoločná vízia a poslanie - sprevádzané jasnými štandardmi a zodpovednosťou - slúžili ako prubířský kameň pre školy v Rijáde, keď začala realizovať počítačový program „one-to-one“.
- Budovať vedenie a kapacitu učiteľov . Vedúci škôl priniesli vedúcich trénerov, aby radili administrátorom a odborným učiteľom o stratégii v obraze a o každodenných výzvach. Vytvorili tiež sériu príležitostí na profesionálny rozvoj, aby sa učitelia mohli naučiť, ako splniť požiadavky na výučbu a učenie v prostredí bohatom na technológie.
- Vytvorte robustnú technologickú infraštruktúru . Rijádske školy investovali do základnej siete s vysokorýchlostným bezdrôtovým pripojením na internet; interoperabilné výpočtové zariadenia; kvalitný a pútavý digitálny vzdelávací obsah; a systém riadenia učenia, ktorý zaisťuje, že študenti a učitelia zostanú zapojení. Taktiež vytvoril jedinečný mentorský program vedený študentmi, ktorý má v triede poskytovať technickú podporu na prvom mieste.
- Vypracovať podporné politiky a partnerstvá . Škola vytvorila štruktúru riadenia; politiky v oblasti používania internetu, kybernetickej bezpečnosti a digitálneho občianstva; metriky a hodnotenia na meranie výsledkov; zdroje dlhodobého financovania; a priemyselné partnerstvá s miestnymi dodávateľmi.
- Prezidentka podpísala novelu, ktorá umožňuje domáce vzdelávanie na 2. stupni ZŠ byť účinná od 1. septembra tohto roka Prezidentka SR Zuzana Čaputová podpísala novelu školského zákona, ktorá umožňuje individuálne vzdelávanie, teda vzdelávanie „doma", aj žiakom druhého stupňa základných škôl (ZŠ). TASR o tom v stredu informoval hovorca hlavy štátu Martin Strižinec.
-
TA3 Pripravovaný systém digitalizácie má pomôcť s online výučbou Covid-19 výrazne ovplyvnil fungovanie škôl, no vyzerá to tak, že sa už postupne dostávame k tomu, že sa žiaci vrátia do tried. Nie každý, keďže je to dobrovoľné, a tak namiesto prítomnosti svojho dieťaťa v triede montujú niektorí rodičia do tried vlastnú webovú kameru, aby dieťa vyučovanie aspoň sledovalo.
VZDELÁVANIE KU GLOBÁLNEMU OBČIANSTVU ! Prvé zasadnutie Rady vlády SR pre Agendu 2030 pre udržateľný rozvoj, 12. 12. 2017
OSN chce indoktrinovať deti