Choď na obsah Choď na menu

Uhlíková stopa, kreditná karta, potraviny

7. 3. 2023

Do Black – prvá kreditná karta na svete s uhlíkovým limitom  *  13. októbra 2020

Doconomy uvádza na trh prvú kreditnú kartu na svete s limitom uhlíkovej stopy, Do Black. Uvedenie tejto prémiovej karty predstavuje prvý míľnik v podpore, ktorú Doconomy poskytuje sekretariátu OSN pre klimatické zmeny (UNFCCC) s cieľom podporiť globálne klimatické opatrenia. Do Black nielen pomáha používateľom sledovať a merať emisie CO2 spojené s ich nákupmi, ale tiež obmedzuje vplyv ich výdavkov na klímu.

Doconomy, švédsky fin-tech startup pre každodennú činnosť v oblasti klímy, spolupracoval s Mastercard na vývoji tohto revolučného nástroja pre spotrebiteľov, ktorí chcú konať proti klimatickým zmenám. Do Black tiež vyzýva používateľa, aby kompenzoval svoju uhlíkovú stopu prostredníctvom projektov spĺňajúcich kritériá zelených projektov certifikovaných Organizáciou Spojených národov. Ide o vôbec prvú kartu, ktorá bráni spotrebiteľom prekračovať svoj limit, ktorý nie je založený na kredite, ale na úrovni emisií CO2 spôsobených ich spotrebou.
 
„Všetci sa musíme vyrovnať s naliehavosťou situácie a rýchlo prejsť k zodpovednejšej spotrebe,“ povedala generálna riaditeľka Doconomy Nathalie Green. "S DO Black už nie sú žiadne výhovorky." „Prostredníctvom našej spolupráce so sekretariátom OSN pre zmenu klímy a spoločnosťou MasterCard umožní DO ľuďom prispieť k dosiahnutiu cieľov v oblasti znižovania emisií uhlíka od roku 2030,“ dodal Green.

 

 

 
Je to už viac ako 25 rokov, čo obaly potravín začali zobrazovať svoj nutričný obsah. Odvtedy sa stalo samozrejmosťou kontrolovať obsah kalórií, cukru, soli a tuku v potravinách alebo nápojoch pred ich nákupom.
 Ale to už spotrebiteľom nestačí. Rastie dopyt po inom type označenia potravín, pretože ľudia sa čoraz viac zaujímajú o zmenu klímy a uvedomujú si, ako k nej prispievajú.
 
just Salad nedávno oznámil, že do Climate Week 21. septembra tohto roku zobrazí uhlíkovú stopu každej položky vo svojom online menu, čím sa stane prvým reťazcom reštaurácií v USA, ktorý tak urobí. Plánuje tiež zverejniť uhlíkové štítky na nástenkách s ponukou v obchode.
Každý produkt bude uvádzať celkové odhadované emisie skleníkových plynov spojené s výrobou zložiek každej položky menu, pričom bude čerpať z databáz a výskumov, ktoré počítajú emisie uhlíka spojené so stovkami potravín.
Uhlíkový životný cyklus potravín zahŕňa poľnohospodárstvo, ako sú hnojivá, hnoj, ktorý uvoľňuje plyny, premenu pôdy, ktorá uvoľňuje oxid uhličitý do atmosféry, a trávenie dobytka; doprava, balenie a spracovanie potravín.
 
Etikety na obaloch potravín ponúkajú informácie o výžive, rozlišujú, ktoré produkty sú certifikované ako organické alebo vegánske, a identifikujú zložky využívajúce GMO. Nedávno sa objavila nová značka, ktorá rozpráva príbeh o uhlíkovom vplyve produktu

 

Dineri si vyberajú ekologickejšie jedlá, keď je uhlíková stopa každého jedla vytlačená na jedálnom lístku, uvádza štúdia
 Jednoduché vylepšenia menu reštaurácie môžu povzbudiť ľudí, aby robili ekologickejšie rozhodnutia
Produkcia potravín je veľkým prispievateľom ku klimatickým zmenám a prispieva k tretine našich emisií – preto je mimoriadne dôležité nájsť inovatívne spôsoby riešenia emisií skleníkových plynov. V novej štúdii vedci zistili, že jedno malé vylepšenie z jedálneho lístka v reštauráciách môže znamenať významný rozdiel.